Ga naar de hoofdinhoud

9 mei 2023: Een effectieve didactische aanpak van aanvankelijk lezen.

Een effectieve didactische aanpak van aanvankelijk lezen, ook voor risicolezers / leerlingen met een andere thuistaal

Alle informatie en de mogelijkheid om je in te schrijven vind je hier:

schrijf je hier in

Projecten

Experten

Onderzoeker

Ivo Bernaerts

Ivo Frans Bernaerts (PhD) is onderzoeker bij de onderzoeksgroep Mens en Welzijn, onderzoekslijn Assessment en interventie. In zijn onderzoek focust hij o.m. op de ontwikkeling van psychodiagnostisch instrumentarium.

Onderzoeker

Wendy D'haenens

Wendy D'haenens (PhD) is onderzoeker bij de onderzoeksgroep Mens en Welzijn, onderzoekslijn Preventie en Empowerment. Ze is een expert in subjectieve en objectieve evaluatie van het gehoor, en ICF (WHO) toepassingen binnen de logopedie en audiologie.

Onderzoeker

Kurt Eggers

Kurt Eggers is onderzoeker bij de onderzoeksgroep Mens en Welzijn, onderzoekslijn Assessment en interventie. Hij onderzoekt de rol van temperament, aandacht en executief functioneren bij stotteren en spraakonvloeiendheden.

Onderzoeker

Astrid Geudens

Astrid Geudens (PhD) is onderzoeker bij de onderzoeksgroep Mens en Welzijn, onderzoekslijn Assessment en interventie. Zij is expert in taal- en leesdidactiek en probeert actief een brug te slaan tussen wetenschappelijk onderzoek en onderwijs.

Onderzoeker

Noortje Hermans

Noortje Hermans (MSc) is onderzoeker bij de onderzoeksgroep Mens en Welzijn, onderzoekslijn Assessment en interventie. Als Neuro- en Revalidatiepsychologe neemt zij neuropsychologische diagnostische instrumenten onder de loep.

Onderzoeker

Steven Joris

Steven Joris (MSc) is onderzoeker bij de onderzoeksgroep Mens en Welzijn, onderzoekslijn Assessment en interventie. Hij heeft expertise op vlak van diagnostiek, testpsychologie en GGZ-beleid.

Onderzoeker

Annelies Labaere

Annelies Labaere is onderzoeker bij de onderzoeksgroep Mens en Welzijn, onderzoekslijn Assessment en interventie

Onderzoeker

Heleen Leysen

Heleen Leysen (PhD) is onderzoeker bij de onderzoeksgroep Mens en Welzijn, onderzoekslijn Assessment en interventie. Zij heeft expertise op het vlak van taalontwikkelingsstoornissen bij meertalige kinderen.